Selasa, 15 November 2016

Jenis Air Minuman di Malaysia

Assalamualaikum.



Salam sayang dan manis dari saya untuk pembaca blog ini.

Apa maksud saya jenis jenis air minuman  ni?

Bukannya air sejuk, air kosong atau air teh -o ye.

Maksud saya adalah seperti berikut:

1) Air Mineral


- Air mineral ni sangat baik untuk badan kita. Bagaimanapun, seseorang kena tau secara spesifik kerana hanya mineral organik sahaja badan kita boleh hadam ataupun serap.

2) Air yang dibotolkan


- Air yang dibotolkan sudah sesebuah kedai untuk satu jangkamasa yang lama, mengandungi kurang khasiat dan selalunya kurang bahan mineral berbanding air paip. Juga air dibotolkan telahpun berada pada suhu bilik lebih dari 8 jam dan ini boleh memudaratkan disebabkan oleh pelarutan botol plastik.




3) Air Suling dan Air Osmosis


- Air jenis ini telah dibersihkan sehingga pada paras di mana air itu telah menjadi mati. Air yang sudah kehilangan sebahagian besar bahan mineral, elektron dan oksigen, samalah juga air mati. Air yang baru sahaja disuling dengan hebat menyerap karbon dioksida daripada udara dan mencapai tahap berasid ke tahap 5.5 pH pada masa yang singkat. Air asid tidak sihat untuk dijadikan air minuman. 


4) Air Alkali


-Air Alkali Air alkali bukan air ajaib atau perubatan. Ia secara ringkas bertindak sebagai memampan keadaan berasid. Ia melepaskan ion-ion apabila sahaja kepekatan mereka mula menurun. Oleh itu, air alkali membantu meminimakan perubahan-perubahan pH di dalam badan anda untuk mengelakkan asidosis yang menjadi punca penyakit-penyakit degeneratif. 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan